Sokszor beszélgetünk ügyfeleinkkel és partnereinkkel a tárhely szolgáltatáson túlmutató üzleti problémákról. Egy érdekes történetet hallgathattunk meg így a minap, amit most Veletek is megosztunk, mert érdekel, Ti hogyan gondolkodtok erről a témáról, mint cégvezetők?
Partnerünkhöz nemrég váratlan látogató érkezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ellenőreinek személyében. Szerencsére mindent rendben találtak, ám az ellenőrzés során akadt néhány izzasztó helyzet, amikor az egyes készletcikkek beszerzési adatairól kellett minél gyorsabb és pontosabb információt szolgáltatni. Mint kiderült, partnerünk mindeddig kockás füzetet használt, és ugyan már megfordult a fejében, hogy a forgalom mérete indokolná egy ügyviteli rendszer használatát, ez volt az a pont, ami döntésre késztette. Jelenleg is keresi azt a megoldást, ami kisvállalkozások számára is optimális, és ötvözi a készletezési, számlázási és vevő nyilvántartási funkciókat, hogy megkönnyítse a céges adminisztrációt.
A mi tapasztalatunk a Web-Servernél az, hogy akármilyen kicsi a vállalkozás, egy kombinált nyilvántartó program mindig kényelmesebbé teszi a munkamenetet. A választást viszont mindig körültekintően kell elvégezni: nem szabad, bonyolult, felesleges funkciókkal teli rendszert választani, ami később csak az idődet és a pénzedet rabolja. Szerencsére léteznek már kifejezetten mikro- és kisvállalkozások számára kifejlesztett CRM (Customer Relationship Management = Ügyfélkapcsolat kezelés) rendszerek is, amik megkönnyítik a választást.
Ti hogyan kezelitek a vállalkozásotok ezen területét? Van hasonló tapasztalatotok, vagy már rég használtok valamilyen nyilvántartó rendszert a hatékony munka érdekében?